HVERDAG Jeg har irritert meg over nok en bank som ikke gjør jobben sin.
I dag tok “min” tredje rådgiver kontakt i løpet av to måneder — uten at jeg ennå har fått noen konto.
Jeg har gitt denne forhåpentligvis nye lokalbanken passet mitt, oversikt over min økonomi, tilgang til bankkonti, IPS, AKS og fonds i andre banker… og den tredje rådgiveren melder seg altså på mail — hun tar ikke engang en telefon — og forteller at hun har fått mappa mi fra den andre rådgiveren — som heller ikke gjorde jobben sin. Da hadde jeg purret ham to ganger. Etter juleferien.
Men aller verst?
Straks begynner nettsidene jeg leser på å fylles med bankannonser. Google leser tydeligvis ALT jeg skriver på mail.
(I følge reklamen er alle banker en drøm. Jeg, som hverken har lånebehov eller betalingsvansker, synes dette likner mer på et mareritt. Lokalbanken får meg altså ikke som ny kunde. Jeg må også finne meg et alternativ til Gmail.)